tisdag 27 november 2012

sushi

idag har jag för första gången gjort sushi! egenhändigt! eller ja, robin fick koka riset då jag inte kan det, linus fick styra fisken och vi flickor fick rulla ihop dom där stackars rullarna. och det blev riktigt gott! jag blev så mätt! har aldrig ätit en måltid  bestående av bara sushi och det blev klart godkänt! nu känns det lite lättare att ta sig an kina. och det är kvällar som denna som gör kina extra pirrig. sitta och fundera över vad som komma skall och vad som lämnas. jag vet att jag gått igenom det förut så jag ska inte dra igenom det igen.

Men vi har så kul, dock synas min dialekt ofta. Och allt det uppenbara har dom som vant sig vid nu, börs, fara och sånt. Men nu när det pratats mycket om kina. Tydligen säger jag kina, inte direkt fel men lite annorlunda. I Eskils säger man kinA och jag säger det mer kIna. Jag tycker att jag betonar det ordet, och alla andra ord, rätt medan dom gör fel. men det är ett slag jag förlorar eftersom dom är fler än mig. och starkare. men nog om det.

Jennifer ska till usa!!!! DET är jag inte ett dugg kluven över, tycker det är helt rätt och det kommer bli så kul och en erfarenhet för livet! jag vet att jag inte kommer vara så pepp precis innan hon åker iväg eftersom det innebär att hon pyser iväg medan jag är i ö-vik och dessutom drar hon innan sin födelsedag... men det tar vi till sommaren! Nu är det bara SPÄNNANDE! tänk att dra ut i bergen på en hästrygg i usa! modiga kvinna!

NU; soooooova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar