måndag 10 maj 2010

wakeup in the morning, feeling like winehouse

Klockan är åtta och nu börjar stan vakna.

Imorse, tjugo i sex var det disigt och jag trodde definitivt på regn idag. Nu såg jag att det börjar spricka upp och det är väl för härligt det:D

Helgen har varit mycket bra! Fredag blev det partyparty med efterfest hos moi med varma mackor! Lördag blev det lugna puckar och film med Sara. Söndag var det planering inför hösten och 2010s event! Vi ska cruisa karibien och bara må!

Veckan är nu uppstakad och det blir sista helgen med min snygging som drar till amerikat nästa vecka.

På torsdag är det Barn och utbildningsnämndens sammankomst och det ska bli intressant. Jag har ju varit runt på kontakt politiker besök och ibland blir man chockad över hur saker och ting går till. På en skola här i kommunen har man satt en toalett i en korridor, utan dörr (!) för dagisbarn. En toalett som bara står mitt i en korridor där barnen hänger av sig kläder och går igenom för att komma ut på skolgården. VAD ÄR DET FÖR MILJÖ ATT SÄTTA EN TOALETT I?! Helt otroligt att vuxna människor tyckt att detta varit en bra lösning. Det skulle jag aldrig acceptera på min arbetsplats och bara för att barnen inte har samma handlingskraft som oss vuxna kan man inte behandla dem hur som helst, tänk själv att måsta gå på toa framför sina arbetskamrater/skolkamrater/polare VARJE dag. inte bra ö-vik, inte bra alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar