tisdag 13 april 2010

vet hut da!

igår hade jag nämnd. det blev mycket bjästa-prat vilket var bra att få höra hur saker och ting ligger till. Dock vill jag säga till alla ni som hotar folk till höger och vänster borde skämmas! Jag sitter i barn och utbildningsnämnden och vår ordförande Birgith är otroligt kunnig och att hota henne och andra efter bjästa rabaldret får ni sluta upp med! Det gör bara att ni inte är bättre än de som kastat sådant efter de stackars flickorna

så vet ni det.

En sak jag funderat på dock i skolsammanhang, är att man alltid pratar om hur ny datorn och dess roll är i klassrummet. det tycker inte jag. för sju år sedan använde vi datorn en hel del i skolan, då gick jag i sjuan. Och det bara ökade mer och mer ju längre jag gick i skolan. Den är inte ny, den är inte häpnasväckande och ja, alla kan lära sig att göra powerpoint presentationer.

Sen att lärare inte skulle veta hur man kommer ut på nätet tycker jag mest är att nedvärdera lärare. Som jag nämt ovan var datorn ett vanligt inslag åtminstone för mig för sju år sen, då känns det konstigt att lärare som verkade för sju år sen inte lärt sig ett skvatt om datorn/internet. Och är du nyinkommen lärare måste du ju använt datorn medan du läst på universitet? Det kallas utveckling tycker jag helt enkelt.

Jag menar det kan inte vara många som inte hittar ut på nätet vid det här laget. Okej att inte exakt ALLA kan men det måste vara ytterst få som inte klarar det.

Om jag går till de jag känner så har jag väl inte koll på alla som jag känner men en vet jag som inte har koll på datorn, är min farmor, snart 88år. Men då har hon lite svårt för det här med cd-spelare och mobiltelefoner också.

Ni kan visst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar