måndag 16 maj 2011

vänster. - skulle jag svängt vänster? - nej, men du ska köra på vänster

Hallelåja!

vilket äventyr! Vi har hyrt en van och kör nu runt och spanar in allt möjligt, vattenfall, de tre systrarna, städer och alltallt! Häromdagen gjorde vi dock ett litet misstag och litade på vår gps och körde ganska offroad och det slutade med att vi körde fast. Så utan mottagning eller civilisation i närheten blev det till att campa där över natten och dagen efter först misslyckas med att få loss blien sen GÅ i tre timmar genom snårskog för att lyckas stöta på världens snällaste man som hjälpte oss loss! Sen tog vi in på motell :P

resten av dagarna har vi hållit oss till asfallt :P Och igår när vi var på väg från byron till port maquaire så körde jag (!) och så såg jag kängrur! Men jag var för seg att få ut det till emil innan vi kört förbi så jag såg alltså kängrur före honom och han har varit här i nästan sex månader!

sen senare på kvällen fick han också se men jag vann ändå :P sen ska det sägas att pga allt regn så håller sig de flesta kängrur undan.

nu vill nog emil ha datorn. PUSS OCH KRAM!
(det är förresten rätt kul att köra på vänster, lite läskigt dock när man glömmer av sig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar